Vänner...?

Ibland undrar jag vad man har gjort för fel när personen i fråga aldrig kan säga det rakt ut. Inte undra på att det blir så jobbigt för henne och att hon kommer med en massa skumma inlägg i sin blogg..? Jag menar, är det nåt jag har gjort som hon stör sig på så rekomenderar jag henne att säga det. Det lär ju inte bli värre... Fast det kanske inte är så lätt när man inte hör av henne, ever... Ja, det skulle vara om man själv hör av sej och får svar men hur länge ska man orka ha det så, det ska väl gå åt båda hållen lr hur? Och inte bara när hon ska ut och supa och vill ha nånstans att "sitta" typ... för då duger man minsann... Det måste vara väldigt jobbigt att ha det så, att aldrig våga säga rakt ut vart problemet ligger, bara grubbla och tala i gåtor... Dags att ta tag i sej själv. För länge sen! Snart kanske du inte har några riktiga vänner kvar som du håller på...men du kanske inte vill ha några heller...

Ja, då var det lördag och jag har en massa som jag måste göra, dammsuga och torka golv, plugga, träna, slänga burkar och skit på ÅC.... mm mm... listan kan göras lång. I morgon ska jag jobba och sen är veckan åter igång...=)

Nä, tacka vet jag vänner som vågar säga ifrån och höra av sej utan att vilja nåt, bara vara! det är vänskap det!

Kommentarer
Postat av: Marre

jag har en stark känsla av det är mig du syftar på i bloggen. Så här ligger det till: Jag har inte skrivit om dig i min blogg. vad är det som får dig att tro det??Det jag misstänker du syftar på är när jag skrev om folk som är knäppa och elaka. Det måste vara det du menar..vet annars inte vad du tror jag skrivit som handlar om dig.jag menade iaf en kille som är väldigt konstig och självisk det är jag inte ensam om att tycka. Vill inte ta upp det med honom eftersom jag inte vill ha nån mer kontakt med honom, vilket vi inte har nu heller. Ville bara skriva av mig i bloggen. Vad jag inte alls förstår är hur du kunde tro att det var dig jag menade!!??Vad det nu var du trodde jag skrev för skumt inlägg som handlade om dig.Har inte skrivit om dig alls. Du lär ju veta själv om du gjort nåt tycker man.

Och det där om att jag bara vill träffa dig för att ha nånstans att "sitta" vid fester är ju bara för sorgligt.. Skulle det vara nåt du gjort kan jag lova att du skulle få veta det, jag behöver inte ta tag i mig själv..och det är inte ett dugg synd om mig för jag grubblar inte och allt du skrev du trodde jag gjorde:)jag ser ingen som helst anledning att inte säga rätt ut om du skulle gjort mig nåt. Annars är det ju väl slut.Jag vet att jag är dålig på att höra av mig, men inte ofta jag hör nåt av dig heller. Men är förstås oftast du som hör av dig. Har hänt en del jobbiga saker som varit lite kämpigt i familjen på sistone och inget jag vill prata om, och har inte orkat vara så social. Men jag vet hur det känns att bara vara den som hör av sig hela tiden. Jag har en annan sån kompis och jag har tröttnat på att höra av mig till henne. Så ber om ursäkt jag varit dålig på att höra av mig, ska bli en bättre kompis. Men skulle uppskatta om du i fortsättningen kom till mig om det är nåt du tror jag gjort osv istället för att skriva det i din blogg, du får ju svar då direkt om inte annat.Slipper du undra vad du gjort för fel och grubbla hit och dit. Bättre ta det personligen som du skrev.

2009-12-10 @ 19:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0