Ledig, sovmorgon <3

"Gomorron"! Inge jobb idag, fy attans så skönt det var att sova vidare i dag när sambon åkte till jobb..
Har bara 3 saker på agendan idag; sy i clipsen i hårträsen, gå till apoteket, coh ta en promenad men det sammanfaller ju med att gå till apoteket =)
Men det är skönt att jobba oxå, betala skatt så bidragstagarna har nåt attt leva på, hehe Nejdå!! Men det är ju så, vår skatt är ju nån annans månadspeng... 
Det är som min underbara morfar sa: "det bästa är att få tjäna ihop sina egna pengar, hur lite det än må vara" Och det stämmer, för mig iaf. Jag pratar ju om hur JAG käner och tycker på den här bloggen, och det här är min åsikt, sen har säkert just DU din och det får man ha!

Aja, nu lämnar vi det. Solen skiner här och katterna myser ute på balkongen. Det är mars nu men igen överdrivet jamande alls. Är inte det konstigt? Annat var det i rättvik, men iof så kryllade det ju av katter ute där. Här har jag bara sett sammalagt 3 utekatter, och så en katt som grannen har på sin balkong ibland som våra brukar titta väldigt nyfiket på :D

Ha en underbar dag allihop!

Kommentarer
Postat av: ella

jag tycker d e fel me skatt.kan staten betala ju..

e ju bra det iaf hjälper folk å ej går till partyn

jag vill ha eget sen så man jobbar för sig själv å ej åt staten =)man kan drömma iaf...

skit fint men kallt i skuggan idag .kanske brist på honkatter där hehe

här jamar då en gubbstrutt jämt oavsett månad..bröööl bröl typ mer som en ko=)ja du minns väll hur han lät.

dött ute här nu när man bara ser den röda missen på gården.nyss klivit in ska väll dona lite

ha en fin dag å halka ej ush va halt det är på vissa ställen:/

kram

2011-03-17 @ 12:17:09
Postat av: ella

sen betalar ju alla skatt oavsett om dom ej arbetar så e lika för alla.tur iaf d går till sjukvård å viktiga saker..men tycker endå staten ska stå för sådant helt.men men staten suger allt dom kan av alla,om man ej e snorrik för dom betalar mindre..sjukt

2011-03-17 @ 12:25:46
Postat av: ella

Den största inkomstkällan för stat och kommun är skatt på arbete. De skatterna

står för 65 procent av den offentliga sektorns skatteintäkter.det är mycket ju:/sen går d åt föräldrarpenning,sjukvård,dagis,skolor,gamla..så allt d går våra pengar till.d va jag mena me ja tycker staten borde betala mer ist för alla vi andra .nu får ja ej plats med mer krukor=(hur går det med hinkarna=)lär vara stora nu?ska bli skoj när man kan ta ut allt ist.

2011-03-17 @ 13:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0