Jahopp...

Får väl se hur det blir med undergången 03.00 (inte 18.00 det är i USA det...)

Aja, har ju lagt upp bil på FB på hickandet som bebben gör, försökte lägga upp här med men det gick inte :( Är bra att den börjar hicka nu, betyder bara att han/hon utvecklas som han/hon ska! :)

28-32 veckor
Alla sinnen är nu utvecklade och barnet reagerar på skarpa ljud och ljus utifrån. Det väger cirka ett kilo och är omkring 35 cm långt. Barnet kan röra sig med sådan kraft att mamman kan "tappa andan" när barnet får in en fullträff.I vecka 30 förekommer andningsrörelser hos fostret cirka 30-40% av tiden. Barnet kan även skilja på högfrekventa och lågfrekventa ljud och det reagerar olika på olika sorters musik.

Måste bara tillägga att den verkar märka skillnaden på min och P-As röst, för när han pratar då är det kul tydligen för då gör han lite extra rörelser =)  Pratar jag så är det mer som att han knuffas lätt eller som om bebisen räcker ut handen mot min... <3


Nog om detta, nu ska jag dricka upp mitt gröna te och lägga mej i sängen och se på lite Comedy Central, Natti natti!

                                                                                 



Kommentarer
Postat av: Modekatt

Synd att det inte gick att lägga upp video här för det hade vart kul att se hur bebisen hickar för jag har ingen aning om hur det känns. Min rör sig jättemycket men det känns som att det är sparkar, boxning :) & så känner jag när den vänder på sig & ibland hur den sträcker på sig.



Jag brukar lägga upp mina video först på youtube & sen i bloggen.



Ha en mysig söndag med din kille & era katter & hund :)

a just det ja med bebis i magen också:)'Kram

2011-05-22 @ 15:44:17
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0