Passar väl på nudå..

Medans jag, efter många vändor från vardagsrummet till köket och tillbaka otaliga gånger, har vyssjat och nynnat med lilla Elwin till söms på bröstet. Idag har inte nåt dugit, inte ligga på pappas bröst, knappt mina tuttar eller annat vaggande, gullande heller. Men så fick jag en paket från Goboken med en skiva och böcker med vaggvisor, och den har gått några timmar nu och han sover... Och då passar jag på med lite uppdate..

Vi håller på att packa flyttkartongerna nu, ska ju flytta in i nya den sista denna månaden. Det får vi göra antingen när båda är hemma eller när gossen sover. Men det ska hinnas med, för vi har så många goa människor som vill hjälpa oss så det känns tryggt!

Sen fick vi ta bort en av katterna, den äldsta på 11 år- Buffy. Jag kommer fortfarande på mej själv att leta efter honom ibland och så slår det mej ju att just ja.. han finns inte längre..:,( Kan inte ens skriva om honom förräns en tår kommer.. Han hade njursten, usch så plötsligt sånt där kommer. Inte anade jag nåt när han sprang på toa så ofta jag tänkte väl att han var dålig i magen bara. Sen kände jag att nåt var på tok och vi åkte in och där sa vetrinären som det var. Visst kunde vi låta operera honom, hade det hjälpt honom då så det inte kom tillbaka hade vi självfallet gjort det, men det skulle inte räka med bara en operation för det skulle komma tillbaka för det gör det tydligen på katter som är till åren. Så då beslöt vi oss för att vännen skulle få somna in och få ett värdigt avslut. Min fina, otroligt älskade kompis som alltid funnits där, mötandes i hallen när jag kom hem, tröstandes när jag varit ledsen och sovit brevid med på kudden på nätterna... Tror han förstod hur det låg till hos vetrinären för han kröp upp i min famn och buffade på mej, som om han sa hej då..  Aja, han glömmer jag aldrig!

 Sov gott kompis..

Annars knallar det på här, Elwin växer så bra, 6080g nu. Jollrar och leendena kommer tätare. Man kan inte sluta titta på honom, han är så go! Och jag mår bra, förra söndagen för 2 veckor var vi in på akuten igen men då kunde dom äntligen fatställa diagnos och det var mjölkstockning. Fick annan antibiotika en vecka som jag slutade med i söndags och sen dess har jag mått bra- äntligen lite flyt där! =)

Näe, nu har jag väl ändå skrivit en riktig novell så ni har lite att läsa ett litet tag iaf, så nu ska jag passa på att äta! Kram på er....

                                  

Kommentarer
Postat av: ella

buffis har d bra nu å han fattar nog du menade väl=)äntligen klar me sovrummet.nu ska listerna dit bara=)vart så mycket större å bättre me vitt rum.fråga kiosktanten hon sa d töms lite segt lådan så d är nog på g.ej posta i den mer!ska ju ej behöva ta 2 veckor hahaha=)

kram ha d gott idag.här blire väll å pyssla me sovrummet.kramis

2011-09-09 @ 16:45:07
Postat av: ella

jao nu e d dags plugga lite=)får man dagarna å gå med.om din mor ska dit över dan nått kanske ja kan haka me henne nån gång med ju=)kram

2011-09-09 @ 16:51:30
Postat av: ella

ja man undrar ju om dom bara tror pensionärer postar men även dom vill ju ha fram sin post i tid!hahah=)kram!!!

2011-09-09 @ 17:39:31
Postat av: Modekatt

Åhhh sänder dig massa styrkekramar!

Tror nog han förstod att det var dags , han levde nog ett riktigt bra & långt liv!



Skönt att veta att allt e bra med dig & lilla söta Elwin!

2011-09-12 @ 03:33:08
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0